W dSzkolenie_z_Programu_Czyste_Powietrzeniu 15 lipca 2021 r. w Instytucie Teologiczno-Pastoralnym im. św. Józefa Sebastiana Pelczara w Rzeszowie odbyły się kolejne warsztaty dla pracowników gmin zaangażowanych we wdrażanie Programu „Czyste Powietrze”.

Szkolenie było jednym z elementów porozumienia, zawartego między Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie a Gminami, dotyczącego współpracy w zakresie promocji oraz realizacji wspomnianego Programu.

W ramach szkolenia, przeprowadzonego przez pracowników Działu Wniosków i Doradztwa Energetycznego WFOŚiGW w Rzeszowie, przedstawiciele gmin zapoznali się z ogólnymi warunkami i zasadami przyznawania pomocy finansowej w ramach Programu „Czyste Powietrze”, procesem składania wniosków o dofinansowanie, w związku z ubieganiem się o dotację na przedsięwzięcie termomodernizacyjne, a następnie wniosku o płatność wymaganego w celu rozliczenia zrealizowanych prac. Przedstawiono również zmiany obowiązujące od 1 lipca 2021 r. obejmujące między innymi wprowadzenie tzw. ścieżki bankowej czyli możliwości skorzystania z Programu za pośrednictwem wybranych banków. W takiej sytuacji osoby zamierzające zrealizować przedsięwzięcie termomodernizacyjne mogą skorzystać z kredytu oraz dotacji, a formalności z tym związane są załatwiane w banku.

W szkoleniu wzięło udział 145 osób, które na szczeblu gminnym będą odpowiedzialne za pomoc i udzielanie informacji – jak aplikować i jak rozliczyć się z przyznanego dofinansowania w ramach Programu „Czyste Powietrze”.