29 maja w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie miało miejsce podpisanie umów z beneficjentami Programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych”.
Umowy podpisano z przedstawicielami Zarządów OSP w obecności Przedstawicieli Samorządów.
Celem programu, w ramach którego podpisywane były umowy jest wsparcie finansowe- dotacyjne w zakupie specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, w tym m.in. samochodów ratowniczo-gaśniczych.
Kierowany jest dla jednostek ochotniczych straży pożarnych posiadających akceptację Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Środowiska.
Dofinansowanie ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Rzeszowie w formie dotacji wynosi do 50% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.
Program powstał w wyniku współpracy Ministerstwa Środowiska oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkimi Funduszami Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jest to pierwszy program, który w sposób kompleksowy obejmuje kwestie związane z finansową pomocą dla Ochotniczych Straży Pożarnych oraz innych służb (WOPR, TOPR, GOPR) przy zakupie sprzętu wykorzystywanego podczas prowadzonych przez nich akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof naturalnych i awarii.
Wynikiem środowej uroczystości jest podpisanie 36 umów dotacyjnych opiewających na kwotę 10 236 000,00 zł. Środki pochodzą z NFOŚiGW oraz WFOŚiGW w Rzeszowie.
Łączna, planowana wartość zadań realizowanych w ramach umów dotacyjnych wynosi 27 415 710,00 zł.